marketing consultant

                        Chris van Schijndel

De missie van Substantial.nl

Het borgen van “outside-in” denken in organisaties:

Motto: Insight starts Outside

 

Propositie:

Vanuit het motto: “insight starts outside” kan Subtantial.nl helpen door:

• het adviseren in design van effectief marktonderzoek.

• het adviseren in strategische marketing trajecten.

Motivatie:

Kijkend naar mijn loopbaan in marketing en marktonderzoek stel ik vast dat ik eigenlijk altijd bezig ben met het benadrukken van de noodzaak de (potentiële) afnemer centraal te stellen bij het formuleren van beleid. Organisaties verliezen bij hun strategische oriëntatie de context waarin zij opereren nogal eens uit het oog en geven prioriteit aan het interne, primaire proces. Deze interne gerichtheid ligt voor de hand, is eigenlijk een natuurlijk proces. Het reageren op impulsen van de markt vraagt derhalve om blijvende aandacht. Lerende organisaties borgen het systematische “outside-in” denken door continu te werken aan deze noodzakelijke bewustwording.

 

Dit is waar marketing eigenlijk over gaat en waar Substantial.nl mee bezig wil zijn.

 

Profiel

Chris van Schijndel, Marketing Consultant.

Onder de naam Substantial.nl ben ik werkzaam als onafhankelijk marketing consultant. Werkgebieden zijn: marketingstrategie en marktonderzoek.

 

 

Waarom Substantial.nl

Substantial staat voor wezenlijk, wat er werkelijk toe doet. De naam bedoelt duidelijk te maken dat de bijdrage die ik wil leveren aan besluitvorming of processen binnen organisaties, ook echt van waardevolle betekenis moet zijn voor de opdrachtgever.

Dit lijkt vanzelfsprekend maar uit ervaring weet ik dat dit niet altijd het geval is.

Wie is/wat deed Chris van Schijndel

• Chris van Schijndel (1952): Gedreven en nieuwsgierige marketing professional.

• Autodidact marketing (HBO niveau): Marktonderzoek en Marketing Management

 

KCC Auditor, ISO 20252 Certificering van Marktonderzoekbureaus, (actueel)

Flex-i-Trans BV (2007-2009); Commercieel Directeur (interim).

MarketResponse Nederland BV (2004-2007); Client Services Director.

Nissan Europe NV (1990-2004), diverse marketing functies:

- Market Research Manager: Internationaal marktonderzoek en forecasting.

- Product Marketing Manager: life cycle management/ intro nieuwe modellen

- Marketing Directeur: Nissan Nederland.

Volvo Car BV (1982-1990); Marketing Research Manager (internationaal)

Veldkamp Marktonderzoek (1974-1982); Projectleider, onderzoek voor derden.

Contact

Formulier verzenden...

Er is een fout opgetreden in de server.

Formulier ontvangen.

Steenweg 44 • 5301 HL  Zaltbommel • The Netherlands • +31 (0)6 5329 0466 • chris@substantial.nl | © Substantial 2022